2009. augusztus 19., szerda

Kingyo

Az ikebukuroi Tobu áruház élelmiszerosztálya két szintet foglal el az alagsorban. Az egyiken kizárólag édességet árulnak, mégpedig a ruhaosztályon szokásos módon - japán, francia, belga márkák fióküzletein keresztül. Néhány bolt kicserélődött, mióta utoljára erre jártam, de ez az összképen nem változtatott. Vannak régi kedvencek és szezonális ajánlatok - különösen a japán boltok kínálnak az évszaknak megfelelő ízeket és formákat.



















A Minamoto Kitchoan neves “wagashi-ya”, New Yorkban és Londonban is van üzletük. Nyári kollekciójukat, melyben a hűs árnyalatok dominálnak, 26 oldalas katalógusban mutatják be. Az ő pultjukon láttam meg a “Kingyo” (aranyhal) nevű, az idén nyárra készített édességet. Úgy néz ki, mint azok a szuvenírek, amelyeket meg kell rázni és akkor az Eiffel torony vagy a Matterhorn felett esik a hó, csak ebben a halak sajnos nem úsznak. Az átlátszó rész szőlő-ízű zseléből készült, amit kanállal kell enni. Az íze? Hát, nem azért vettem meg...

2 megjegyzés:

  1. Kedves Judit!

    A te irasaidat is nagyon elvezem. En is Judit vagyok, es bar, allitolag nem illik reszletezni a nickek eredetet, en elarulom, hogy nagyon utaltam annak idejen a Jutka becenevet, mert gyerekkoromban egy nagybacsim mindig Jutka-csutkanak becezett, ami nagyon irritalt. Felnottkoromban lett egy Attila nevu baratom, aki nagyon szeretett volna becezni, o talalta ki nekem a Jukka nevet es nyitotta meg nekem ezt a netes cimet is. Ez csak olyan udvariassagi, ismerkedesi kor volt, mert nagyon szeretlek olvasni titeket. Es reagalok is arra, ami megerint. Tudom, hogy kicsit tultengek a blogotokon, de a parod batoritott ra. Ha megkerdezned (ahogy ti soha nem tennetek), hogy miert pont a ti blogotok tetszett meg,...hat a kozvetlen, minden mesterkedes- es hatasvadaszmentes stilus, egyszeruseg miatt. No meg a veletlen :o)
    A kepen lathato edesseg meg maga a tokeletes japan dizajn. Biztos vagyok benne, hogy a minimalista elrendezesben a tobbi osszetevonek is szerepe van (nap, tavi novenyzet,...?).
    Europai agynak ez szinte felfoghatatlan!
    Tovabbi szep, jo irasokat mindkettotoknek!

    VálaszTörlés
  2. Szia,
    kösz az elismerő soorokat. Készül még néhány bejegyzés az édességekről, hiszen ez Tokyoban hálás téma. Épp ma mentem el újra a Tobu áruházba és szokás szerint legalább félórát keringtem az élelmiszerosztályon, mire kiválasztottam a vacsora mellé a sütit. Most fotóztuk le, folyt.köv.
    (Sajnos, már nem sokáig, mert a jövő héten már hazamegyek Bp-re.)

    VálaszTörlés