2009. szeptember 7., hétfő

A Törött Kulcs esete

Úgy látszik, szürke kis életemben elsősorban a kerékpárommal kapcsolatos történések törik át a nyilvánosság falait. De igérem, itt is törekedni fogok, hogy az Egyediben megtaláljam az Általánost...
Az úgy volt, hogy vasárnap délután lementem az Aoyama Book Centerbe biciklivel egy könyvet megvenni, ami persze naná, hogy! nem volt kapható. Slattyogok vissza a géphez, amit a korláthoz kötöttem, nyitom ki a zárat, ejnye, no! beragadt, vagy mi? hopp! vaze, ez beletörött! hogyaza !$#€đÄ]ßĐ@Đ!!!! Hát ez kurvajó, most akkor mit csináljak? Vegyek egy bazi nagy drótvágó ollót*, ami valszeg majdnem annyiba kerül, mint a biciklim, és kezdjem el nyiszitelni a forgalmas utcán a rendőrségtől ca. 15 méterre**? Vagy szerezzek valami szakembert, aki levágja? Próbálkoztam a lakásom gondnokával, ő meg a bicikliboltokkal, együttérzően bólogattak, de kijelentették, hogy "ezzel a szolgáltatással cégünk jelenleg nem foglalkozik". Nyazsgem. Tipikus japán kockafejűség, ha nincs benne a cég tevékenységi listájában a "Törött kulcsú biciklik levágása" c. szolgáltatás, akkor sajnos... De rettenetesen sajnálják, tényleg.

Nem mondom végig az egész kálváriát, lényeg, hogy amikor már majdnem mentem venni atomerős drótvágót, gondoltam egyet és megkérdeztem egy benzinkutast, hogy nem adna kölcsön esetleg valamit? Nem adott, de eljött velem és addig csavargatta-feszegette, mig egyszer csak szétpattant. Hurrááá! Pénzt persze nem fogadott el, így kérdezem, akkor most bor legyen vagy sör? áá, nem, ő nem iszik semmit, na jó akkor majd kitalálunk valamit, végül is vettem neki egy "World Beer Collection"-t szép díszdobozban, és elvittem a kúthoz, hát azért szerintem meg fogja kóstolni, mert eléggé vigyorgott hozzá. Happy end.

De hát hol ebben az nagy fene Általános? Fusizni otthon is szoktak, legfeljebb nem ilyen szégyellősek utána. Szoktak, sőt leginkább CSAK otthon szoktak, ez a fajta rugalmasság itt nem szokásos. De lehet, hogy szokásba jött? Nem lenne rossz...

* okulva kedves biciklim tavaly nyári, az Andrássy úton a szemem láttára történt ellopásából, updételtem a drótvastagságot
** bevallom, még nem is regisztráltattam...

2 megjegyzés:

  1. Mi történik, ha nyakoncsípnek, mint regisztrálatlan júzert? Előfordult már, hogy igazoltattak az utcán? Egy holland srác panaszkodott a vlogjában, hogy állandóan megállítják a rendőrök (igaz, hogy türkiz és piros volt a haja).

    Ha a gaijin kellőképpen kirittyenti magát (öltöny, nyakkendő, Rolex), akkor békén hagyják?

    VálaszTörlés
  2. Hát, elveszik a bringát, bevisznek az őrszobára és iratnak egy bocsánatkérő levelet + jól felírják a neved. Aztán, ha megint elkapnak, akkor gondolom eszkalálják a dolgot... Bünti, ilyesmi.

    Egyszer engem is igazoltattak, de rendben voltam. Nyilván egy nyakkedőst kevésbé macerálnak mint egy punkot, de azért ez sem életbiztosítás. De leginkább a helytől és időtől függ: kései órában kocsmakörnyéken a leggyakoribb a bringások igazoltatása.

    VálaszTörlés