2009. október 28., szerda

Grand Macaron Taikai

Már említettem, hogy Tokyoban szemmel láthatólag a macaron az új sláger. Ezért úgy éreztem, eljött az ideje, hogy behatóbban foglalkozzam a kérdéssel. Két mintát választottam - egyet a macaron őshazájából, Párizsból és egyet a helyi pályáról.


A csapatok:

Idegenben: Jean-Paul Hévin: bergamot, mogyoró, csoki, málna



Hazai pályán: Sadaharu Aoki: matcha, pisztácia, sós-karamell, szezámmag








Külcsíny:

A csomagolás terén egyértelműen a japán versenyző nyert. Igaz, ahogy kibontottam a két dobozt, kiderült, hogy a francia azért praktikusabb; 1:0 A francia macaron a barna színskálán mozgott, míg japán rokona a pasztell színeket vonultatta fel. Hát, ez ízlés kérdése. Szerintem a macaron legyen színes. 0:1


Ár/érték arány:

Meglepetésemre a francia macaron árnyalatnyival kisebb volt, mint a japán, azonban ezt az alacsonyabb ár ellensúlyozta; 1:1

Belbecs:
Hasonló textúra, mindkettőnél vékony, roppanós héj és lágy, de nem folyós krém.

Az eredmény:
Judit: egyértelmű francia győzelem - kevésbé édes, rafináltabb ízesítés.
Bence: az egyéni győztes nekem a matcha (zöld tea) ízesítésű japán volt, de a francia válogatott jobb csapatjátékkal szerintem is otthon tartotta a kupát.

A francia-japán mérkőzés végeredménye tehát 3:2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése