2010. április 7., szerda

Judgement day


Minden műfajban léteznek legendás, emberpróbáló, megkerülhetetlen kihívások. Megmászni az Eiger északi falát, végighallgatni a teljes Ring-et vagy elzarándokolni Mekkába, ha éppen abban hiszünk. Húzós dolgok, amelyeket előbb-utóbb be kell vállalni, ha valaki nem akar hiteltelenné válni az adott diszciplinában.


(most legyen szives, mindenki képzelje el a T4 főcímzenéjét, annak is az utolsó taktusait. Ta-da-dan----da-dan. Ha nincs meg, klikk ide!)


Legendás hely, én véletlenül akadtam rá, később hallottam, amint áhítattal emlegetik a japán rámen connoisseur-ok. A törzsközönség taxisofőrökből áll, ez, mint tudjuk, az egyik legbiztosabb indikátora a minőségi rámennek. Belépve kissé gyanakodva méregetnek, ez nem gaijin-hely, kinek jó az, ha kiveri a hisztit, hogy zsíros? de mormogok néhány japán szót, ez láthatólag enyhíti a feszültséget. Amikor a sumózó alkatú kiszolgáló leteszi elém a tálat, megcsap a lé illata szaga. Csak egy szóval tudnám leírni: állatias. A tetején félcenti zsírréteg, ebből itt-ott emelkedik csak ki egy kis moyashi, a chashú pedig konkrétan egy zsírpacni. Szórok rá hagymát, teszek bele fokhagymakrémet, erőspistát és nekivágok.

Megemelem a ment, extra vastag és négyszögletes, az íze nyers, de nagyon ott van! Amennyire tudom, félrelötykölöm a zsírt a leves tetejéről és belekóstolok: meglepően selymes ízű tonkotsu-lé, fenomenális! A chashú emberpróbáló, de a friss hagymával, moyashival azért befogadható és a fokhagymázás is jót tesz neki, de chashúment itt azért nem vállalnék be.... A leves végét meghagyom, mert az már tényleg tömény zsír.

Egyetemista koromban gyakran jártam ide, volt a közelben egy uszoda, Maki Fumihiko tervezte, építészeknek kötelező! a Hope-kenbe mindig szigorúan úszás után, fáradtan, éhesen tértem be és ezzel a lendülettel estem neki a lavórnyi éteknek, így általában csak a rámen vége felé vettem észre a koszos konyhát és az eltaposott csótányokat, micsoda egy szutyok hely már ez?! és mi ez a langyos, zsíros lötty a tányéromban? na menjünk innen gyorsan.... De hába a csömör, valahogy mindig újra jöttem. Az elmúlt tíz évben a környezet kicsit kikupálódott, de a rámen - hál'Istenek - nem változott.

Men: 8
Leves: 9
Chashú & the rest: 7
Összpontszám: 24/30 --> de csak NAGYON éhesen ajánlott!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése