2014. február 26., szerda

Pót-házak

Néha, például olyan napokon, mint ma, amikor először érzem, hogy jön a tavasz, hirtelen hiányozni kezd a Régi Ház. Ez ellen a legjobb gyógyszer egy hétvége Andreaséknál, Katase-Enoshimában, de ha ez nem megy, akkor tüneti kezelésként megteszi valami más, régi ház is, ahol beszívhatom a tatami illatát. Szórványosan, rejtetten, de még létezik néhány ház, ami túlélte az 1923-as földrengést, a második világháborús gyújtóbombákat, és a még ezeknél is pusztítóbb ingatlanfejlesztési lázat. Némelyik ezek között még látogatható is, az alábbi három a kedvencem. Ha hétköznap megyek, amikor kevesen vannak, még azt is elhitethetem magammal, hogy az enyémek.


A daikanyamai Asakura ház az egyik legjobb hely erre, mert kevesen ismerik; erről már írtunk.


Hosszas átépítés után, nemrég nyílt meg újra Asakura Fumio szobrász otthona. A művész majdnem hatvan évig élt itt és ahogy egyre sikeresebb lett, úgy bővítette, szépítette a házat; a műterem és a könyvtár európai stílusú, a kert és a lakórész japán. Valaha ez volt a kedvenc helyem Tokióban, főleg, mert egyáltalán nem volt múzeum jellege — ezt, sajnos, az átépítéssel tönkretették, ráadásul már fotózni sem engednek — de a ház azért még mindig nagyon szép, érdemes megnézni.


Nemrég találtam egy új helyet Jiyúgaokában is. A Kosó-an egy kávéház, gyönyörű kerttel, ahol a tulajdonos még mindig az emeleten lakik.

Persze, a főúri családok hajdani otthonai közül is sok látogatható, de akármilyen szépek is ezek, valahogy még soha nem éreztem otthon magamat. De erről majd valamikor máskor írok.

--------------------------------------------


Cím: 29-20 Sarugakucho, Shibuya-ku

Tel: 03-3476-1021
Nyitva: 10 - 18, hétfőn zárva

Cím: 7-18-10, Yanaka, Taito-ku
Tel: 03-3821-4549
Nyitva: 9:30 - 16:30, hétfőn és pénteken zárva

Cím: 1-24-23 Jiyugaoka, Meguro-ku
Tel: 03-3718-4203
Nyitva: 11 - 18:30, szerdán zárva

1 megjegyzés:

  1. Kellett nektek irni az Asakura házrol... mert megkerestem. Még egy helyi nénit is megizzasztottam, amikor kedvesen felajánlotta, hogy segít megtalálni, bár sosem hallott rola. Hangos német diákcsoport távozását kivárva jártam be. Köszönöm. Nagyon szép a kertje is, még a kabocák is énekeltek, örültem, hogy eljutottam ide.

    VálaszTörlés